gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
 
gfx gfx
gfx
76774 Posts in 13500 Topics by 1651 Members - Latest Member: insider4ever March 29, 2024, 10:21:36 am
*
gfx*gfx
gfx
WinMX World :: Forum  |  WinMX World International  |  WinMX World Nederland - WinMX Hulp  |  een hoop onzin bij het opvragen
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: een hoop onzin bij het opvragen  (Read 11857 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline esther555

  • Forum Member
  • I love WinMX!
een hoop onzin bij het opvragen
« on: February 23, 2012, 10:14:01 pm »
Mijn engels is dus wel stukken minder vandaar dat ik het maar hier vraag. Ik heb jaren met plezier winmx gebruikt maar de laatste 2 jaar heb ik er nog maar heel weinig mee gedaan omdat ik de laatste 4 keer dat ik winmx of opnieuw installeer of weer gebruik een hele hoop onzin mee krijg bij het zoeken. Maw: voorheen tikte je in wat je wilt zoeken en daar zoekt ie nu ook naar maar nu in tik in wat ik wil dat er wordt gezocht en dan krijg je een lijst van hier tot tokia met vanalles en nogwat erin met. Kan ik op de een of andere manier iets instellen dat ie alleen zoekt wat je ingeeft?

alvast bedankt voor de reacties.

grs Esther

Offline Joshua203

  • MX Hosts
  • *****
  • *****
  • www.DutchaGoGo.com
    • www.DutchaGoGo.com and a few more like WinMX.ComXa.com and WinMX.ExoFire.net
Re: een hoop onzin bij het opvragen
« Reply #1 on: February 24, 2012, 07:11:39 am »
Hallo Esther,

Helaas heeft het winmx netwerk al bijna een jaar te maken met aanvallen van buitenaf (twee soorten).
De ene is de aanval op de chatroom lijst, deze zorgt ervoor dat je bijna geen chatrooms in de lijst krijgt.
De tweede is wat jij beschrijft.. de "zoek" aanval ... deze zorgt ervoor dat je winmx bij het zoeken naast wat je zoekt, alles zal vinden wat C: bevat (kortom gedeelde inhoud op C schijven)

Wat je hieraan kan doen is niet zo heel veel maar hier een paar ideeen:
-je kan connecten bij open nap netwerken en winmx disconnecten tijdens het zoeken (uiteraard zoek je dan niet meer op winmx zelf)
-je kan chatrooms ingaan en bezoekers browsen (of vragen "wie heeft")
-je kan mensen die bij jou willen downloaden (in je upload venster) browsen.
-je kan proberen DIRECT nadat je winmx verbinding maakt met het netwerk te zoeken, en het opgeven nadat je een lange onjuiste lijst krijgt

Men is nog steeds achter de schermen met het werken aan een vervangende winmx , maar dat is niet zo éénvoudig, vandaar dat het lang duurt. (Het idee van een nieuwe patch (reparatie) is overboord gezet voor zover bekend.)

Tip: Als je langer dan een jaar geleden ook veel fout zoekresultaat kreeg gebruik je vermoedelijk de piepatch en raad ik je aan de community patch te downloaden..hoewel dit tegenwoordig niet !* meer*! helpt tegen het zoek probleem.

Ik hoop dat deze uitleg je een beetje op weg helpt ;)
Groetjes,
...Joshua203
Windows 7 Ultimate 64bit Edition, CPU Intel64 Family 6 Model 26 Stepping 5 Genuine Intel Intel(R) Core(TM) i7 CPU 930 @ 2.80GHz, RAM: 12GB

WebSite: www.DutchaGoGo.com

Offline Joshua203

  • MX Hosts
  • *****
  • *****
  • www.DutchaGoGo.com
    • www.DutchaGoGo.com and a few more like WinMX.ComXa.com and WinMX.ExoFire.net
Re: een hoop onzin bij het opvragen
« Reply #2 on: February 24, 2012, 07:38:22 am »
PS.. Indien je voor de chatroom oplossing kiest kan je het beste een chatroom uitkiezen die een zoek robot aan boord heeft, dit maakt het mogelijk "!find ......." of !zoek (als de host de moeite heeft genomen de boel te vertalen) te typen in de room

De rooms die dit gebruiken hebben over het algemeen méér verstand van zaken (naar mijn mening) aangezien het draaien van een technisch geavanceerde chatroom meer kennis vereist dan weten hoe je op een knopje klikt  :D
Windows 7 Ultimate 64bit Edition, CPU Intel64 Family 6 Model 26 Stepping 5 Genuine Intel Intel(R) Core(TM) i7 CPU 930 @ 2.80GHz, RAM: 12GB

WebSite: www.DutchaGoGo.com

Offline esther555

  • Forum Member
  • I love WinMX!
Re: een hoop onzin bij het opvragen
« Reply #3 on: February 25, 2012, 09:12:44 pm »
Hallo Joshua,

Bedankt voor je reactie.

Helaas ben ik blond wat betreft downloaden via chatrooms of via een ander programma. Ik zal het in de gaten houden of er nog een vervangende winmx komt. Ik vind dit programma juist zo simpel en eenvoudig zodat iedere leek het kan. En mss dat ik het toch eens een keer ga proberen via de chatroom maar voorlopig wacht ik geduldig af.

In ieder geval nogmaals bedankt voor je uitgebreide antwoord.

grs Esther

Offline Joshua203

  • MX Hosts
  • *****
  • *****
  • www.DutchaGoGo.com
    • www.DutchaGoGo.com and a few more like WinMX.ComXa.com and WinMX.ExoFire.net
Re: een hoop onzin bij het opvragen
« Reply #4 on: February 25, 2012, 09:22:25 pm »
Graag gedaan hoor Esther,

Downloaden via chatroom is niet moeilijk(er) maar je moet er van houden en toevallig in een goeie room terecht komen, het bijkomend voordeel is dat mensen je gemakkelijk ook wat uit kunnen leggen als je vragen hebt.

Let wel .. mensen zien vaak dingen moeilijker dan ze zijn en daardoor meteen door de bomen het bos niet meer  :yes:
Windows 7 Ultimate 64bit Edition, CPU Intel64 Family 6 Model 26 Stepping 5 Genuine Intel Intel(R) Core(TM) i7 CPU 930 @ 2.80GHz, RAM: 12GB

WebSite: www.DutchaGoGo.com

Offline Ruud663

  • WMW Volunteer
  • *****
Re: een hoop onzin bij het opvragen
« Reply #5 on: August 14, 2012, 08:01:20 am »
Ha Esther,

Als je hier af en toe nog kijkt voor het nieuwe WinMX misschien ook handig om te zeggen dat je in de Nederlandse hulp room kunt gaan:

MXPie Het Nederlandse hulp kanaal_4C4B75532BE2

daar zijn we aanwezig om je te helpen in het nederlands indien nodig :)

WinMX World :: Forum  |  WinMX World International  |  WinMX World Nederland - WinMX Hulp  |  een hoop onzin bij het opvragen
 

gfxgfx
gfx
©2005-2024 WinMXWorld.com. All Rights Reserved.
SMF 2.0.19 | SMF © 2021, Simple Machines | Terms and Policies
Page created in 0.018 seconds with 23 queries.
Helios Multi © Bloc
gfx
Powered by MySQL Powered by PHP Valid XHTML 1.0! Valid CSS!